نوشته شده توسط : reza ranjbar

آنانی که به راستی سخن می‌گویند، رو گردان از بدی هستند، دارای عمل نیکو، و طالب صلح هستند و بدین طریق زندگی می‌کنند می‌توانند روی وعده خداوند برای مجازات بدکاران حساب کنند. در اینجا ما دوباره می‌بینیم که حق انتخاب برای ما در نظر گرفته شده است: اگر ما زندگی خود را بر اساس کلام خداوند بنا کنیم، آنوقت حیات خواهیم داشت و روزهای بسیار نیکویی را خواهیم دید؛ اما اگر چنین نکنیم، آنوقت خواهیم مرد.
می‌دانید ما ایمانداران برای این خوانده شده‌ایم تا وارث برکت شویم. پس ما نباید بدی را با بدی و ناسزا را با ناسزا، تلافی کنیم، بلکه باید برای بدان و ناسزا گویان، برکت بطلبیم. برکت طلبیدن مطلوب خداوند است چون چشمان خداوند به سوی صالحان است و گوشهای وی به سوی فریاد ایشان.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

بازگشت مسیح در کتاب مقدس


تمامی مسیحیان ایمان دارند که عیسی مسیح «برای داوری بر زندگان و مردگان باز خواهد گشت» (به متی ۲۵: ۳۱-۴۶؛ مکاشفه ۲۰: ۱۱-۱۵ و مقالۀ عمومی: «مقدمه» مراجعه کنید). عیسی نه تنها مرگ و قیام خود را پیشگویی کرد (متی ۱۶: ۲۱؛ مرقس ۸: ۳۱-۳۲، ۹: ۹-۱۰، ۱۰: ۳۳-۴۳)، بلکه بازگشت خود را نیز پیشگویی نمود (متی ۱۶: ۲۷، ۲۵: ۳۱؛ مرقس ۸: ۳۸، ۱۳: ۲۶). عیسی پس از قیام از مردگان، به مدت چهل روز بر زمین ماند و به شاگردان قوت قلب می‌بخشید (اعمال ۱: ۳).

هنگامی که شاگردان نظاره گر صعود وی به آسمان بودند، به ایشان گفته شد که به همین طوری که وی به آسمان بالا برده شد، باز خواهد گشت (به لوقا ۲۴: ۵۱؛ اعمال ۱: ۹-۱۱ مراجعه کنید). از همان ابتدا رسولان به ایمانداران تعلیم می‌دادند که در انتظار بازگشت مسیح باشند (اعمال ۳: ۱۹-۲۱؛ تیطس ۲: ۱۳؛ عبرانیان ۹: ۲۸).

 

 



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

سهیل عربی از تجاوز به زندانیان در زندان فشافویه پرده برداشت

 

 

 

 

 

 

سهیل عربی از تجاوز به زندانیان در زندان فشافویه پرده برداشت

 
 
 
 
 
 
سهیل عربی زندانی سیاسی شکنجه شده در زندانهای جمهوری اسلامی از تجاوز به زندانیان در زندان تهران بزرگ پرده برداشت.
او نوشت در خرداد ماه سال جاری به دستور حاج مرادی رئیس زندان تهران بزرگ، به زندان دو الف (بند ۲ الف سپاه در زندان اوین) برای بازجویی منتقل شدم و در حین بازجویی؛ با ضرب و شتم و شکنجه توسط شکنجه گران؛ بینی ام شکست.
مرا به بیمارستان خمینی برده و بدون اجازه عمل جراحی به زندان تهران بزرگ بازگرداندند.
در زمانی که در سلول انفرادی بودم به یک زندانی تجا وز شد ؛ من اعتراض کردم به زندانی که این کار را کرده بود که با مشت به بینی ام زدند که شکست.
بار دوم بخاطر نامه ای که در مورد وضعیت زندان تهران بزرگ نوشتم و پیرمردی را که بخاطرسرقت یک بسته زردآلو خوابانده بودند او را در توالت.
وقتی افشا کردم؛ابتدا از افسر نگهبانها خواستند که مرا بزنند که افسر نگهبان قبول نکرد.
یکی از زندانی های اجیر شده که بعنوان نفر خدمات آنجا کار می کرد هنگامی که در خواب بودم با مشت به بینی ام زد.
آنقدر خون از بینی ام ریخته بود که تمام پتوها خونی شد.
مرا به بیمارستان اعزام کردند که در اعزام هم افسر شعبه اعزام بنام تاجیک به من گفت باید ماسک بزنی من هم گفتم درآیین نامه ننوشته که من باید ماسک بزنم که با مشت و باتوم زد به سر و صورتم و در ضلع غربی بیمارستان امام خمینی به سربازها گفت که بزنیدش که انقدر زدند من از حال می رفتم دوباره با سطل آب رویم می ریختند و دوباره با مشت و لگد می زدند.
مجموعا طی این مدت سه بار بینی ام را شکاندند.
علاوه بر اینها مرا که یک زندانی سیاسی بوده ام فقط بخاطر شکنجه و آزار بیشتر به زندان تهران بزرگ و بند معتادین و خلافکاران بردند درحالی که طبق قانون تفکیک جرائم باید جدای از زندانیان عادی حبس می کشیدم.
بعلت خونریزی در اثر سه بار شکستگی بینی در زندان تهران بزرگ در شرایط سختی بسر می برم.
بینی ام مستمر خونریزی دارد اما مسولین بند علیرغم دردهای مستمر ناشی از شکستگی، ماههاست به من اجازه مداوا و عمل جراحی را نمی دهند.
من هرآنچه واقعیت زندان تهران بزرگ بود را گفته بودم از جمعیت زیاد زندانی تا کف خوابی و غیره …اما مرا به جرم نشر اکاذیب محکوم کردند.


:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 23 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

عیسی مسیح بر مرگ پیروز شد و اینک بر دست راست خدا نشسته است و در آنجا برای ما شفاعت می‌کند.

کهانت عیسی مسیح، روحانی و آسمانی می‌باشد. رئیس کهَنه ما در آسمانها به دست راست تخت کبریا نشسته است.

هیچ کاهن اعظم دیگری هرگز بر پایه کار تمام شده خود بر آنجا ننشسته است و هیچ یک از آنها هرگز چنین جایگاه حرمت و قدرتی را به خود اختصاص نداده است.

------

۱ پس مقصود عمده از این کلام این است که برای ما چنین رئیس کهنه‌ای هست که در آسمانها به دست راست تخت کبریا نشسته است. ( عبرانیان فصل ۸)

 



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 23 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

آیا ممکن است نجات خود را از دست بدهیم؟
آیات مهم:
یوحنا ۶: ۳۹- از آنچه به من عطا کرد چیزی تلف نکنم.
یوحنا ۱۰: ۲۸-... هیچکس آنها را از دست من نخواهد گرفت.
رومیان ۸: ۳۸-۳۹-... نه موت و نه حیات... نه چیزهای حال و نه چیزهای آینده.... نه هیچ مخلوقی دیگر قدرت خواهد داشت که ما را از محبت خدا که در خداوند ما مسیح عیسی است جدا سازد.
افسسیان ۱: ۱۳-۱۴- در وی چون ایمان آوردید، از روح‌القدس وعده مختوم شدید که بیعانه میراثٍ ما است.
فیلپیان ۱: ۶-... او که عمل نیکو را در شما شروع کرد، آن را تا روز عیسی مسیح به کمال خواهد رسانید.
دوم تیموتائوس ۱: ۱۲-... او قادر است که امانت مرا تا به آن روز حفظ کند.
اول یوحنا ۲: ۱۹-... زیرا اگر از ما می‌بودند، با ما می‌ماندند.
لوقا ۸: ۱۱-۱۵-... پس تا مدتی ایمان می‌دارند و در وقت آزمایش، مرتد می‌شوند.
یوحنا ۱۵: ۲- هر شاخه‌ای در من که میوه نیاورد، آن را دور می‌سازد.
رومیان ۱۱: ۲۲- پس مهربانی و سختی خدا را ملاحظه نما... اما مهربانی بر تو اگر در مهربانی ثابت باشی و الا تو نیز بریده خواهی شد.
غلاطیان ۵: ۱-۴-... از مسیح باطل و از فیض ساقط گشته‌اند.
اول تیموتائوس ۴: ۱- و لیکن روح صیحا می‌گوید که در زمان آخر بعضی از ایمان برگشته.
عبرانیان ۶: ۴-۶- زیرا آنانی که... شریک روح‌القدس گریدند... اگر بیفتند، محال است که ایشان را بار دیگر برای توبه تازه سازند.
عبرانیان۱۰: ۲۶-۲۷- زیرا که بعد از پذیرفتن معرفت راستی، اگر عمدا گناهکار شویم، دیگر قربانی گناهان باقی نیست، بلکه انتظار هولناک عذاب و غیرت آتشی که مخالفان را فرو خواهد برد.
عبرانیان ۱۰: ۲۹- پس به چه مقدار گمان می‌کنید که آن کس مستحق عقوبت سخت تر شمرده خواهد شد که پسر خدا را پایمان کرده و خون عهدی را که به آن مقدس گردانیده شده، ناپاک شمرد؟
اول یوحنا ۲: ۲۴- و اما شما آنچه از ابتدا شنیدید، در شما ثابت بماند، زیرا اگر آنچه از اول شنیدید، در شما ثابت بماند، شما نیز در پسر و در پدر ثابت خواهید ماند.


طرح مساله
ما پیش از آن که به عیسی ایمان آوریم، غلامان گناه و شیطان بودیم (رومیان ۶: ۱۷). پس از اینکه ایمان می‌آوریم، غلامان عدالت می‌شویم (رومیان ۶: ۱۸). آیا این کلام بدین معنی است که رد کردن فیض خدا و از دست دادن نجات، غیر ممکن است؟
بسیاری از مسیحیان بر این عقیده‌اند که امکان ندارد ایماندران نجات خویش را از دست بدهند. این گروه از مسیحان می‌گویند که ممکن است ایماندران گناه کرده، سقوط کنند؛ اما خدا همواره آنان را به سوی فیض خود باز می‌آورد. طبق این نظر، ایمانداران در وضعیت «امنیت جاودانی» قرار دارند. ایشان می‌گویند: «شخصی که یکبار نجات یافت، برای همیشه نجات یافته است.»
اما گروه دیگری از مسیحیان بر این عقیده‌اند که ممکن است ایمانداران واقعا خدا را رد کرده، ایمان خود را از دست بدهند. خدا سعی خواهد کرد که ایشان را به سوی خود بازگرداند؛ اما اگر ایشان در رد کردن او لجاجت ورزند، خدا آنان را مجبور نخواهد کرد که مجددا ایمان را بپذیرند (به مقالۀ عمومی: «نجات- جبر یا اختیار؟» مراجعه کنید).


امنیت نجات در کتاب مقدس
کتاب مقدس به مساله امنیت ابدی ایمانداران پاسخی صریح نمی‌دهد. از بعضی آیات کتاب مقدس می‌توان این استنباط را کرد که امکان ندارد نجات خویش را از دست بدهیم؛ اما از برخی آیات دیگر، می‌توان چنین برداشت کرد که ممکن است ما نجات خویش را از دست بدهیم.
آن گروه از مسیحیانی که معتقدند ایمانداران نمی‌توانند خدا را رد کنند یا نجات خویش را از دست بدهند، به آیات بسیاری اشاره می‌کنند که می‌گویند خدا حیات جاودانی می‌بخشد (به یوحنا ۳: ۱۶؛ ۶: ۴۵؛ ۱۱: ۲۶ مراجعه کنید). عیسی می‌فرماید که او به گوسفندانش حیات ابدی می‌بخشد و «تا به ابد هلاک نخواهند شد و هیچکس آنها را از دست من نخواهد گرفت» (یوحنا ۱۰: ۲۸). عیسی می‌فرماید او هر کسی را که به سوی او آید، بیرون نخواهد کرد؛ و از آنچه پدر به او داده است، چیزی را تلف نخواهد نمود (یوحنا ۶: ۳۷، ۳۹). پولس رسول می‌گوید که هیچ چیز قادر نیست ما را از محبت خدا جدا سازد (رومیان ۸: ۳۸-۳۹)؛ و نیز می‌گوید که ما به روح‌القدس مختوم شده‌ایم که بیعانه میراث ما است (افسسیان ۱: ۱۴). و نیز میگوید خدا که عمل نیکو را در شما شروع کرد، آن را تا روز عیسی مسیح به کمال خواهد رسانید (فیلپیان ۱: ۶). خدا قادر است تا آنچه را که به او سپرده ایم، حفظ کند (دوم تیموتائوس ۱: ۱۲)، ما را از وسوسه رهایی بخشد (دوم پطرس ۲: ۹)، و ما را از سقوط محفوظ نگاه دارد (یهودا ۲۴). در این آیات، ما می‌توانیم امنیت نجات ایمانداران را مشاهده کنیم.


اما مسیحیانی که معتقدند که امکان دارد که ایمانداران نجات خود را از دست بدهند، آیات دیگری را مطرح می‌کنند که به از دست رفتن نجات اشاره دارند، آیاتی چون: اما هر که تا به آخر صبر کند، همان نجات یابد (مرقس ۱۳: ۱۳). این مسیحیان همچنین به آیاتی چون اول قرنتیان ۱۵: ۱-۲، کولسیان ۱: ۲۱-۲۳، عبرانیان ۳: ۶، ۱۲، ۱۰: ۳۵-۳۶ اشاره می‌کنند. آنان همچنین به کلام عیسی در یوحنا ۱۵: ۱-۶ اشاره می‌کنند که هر کس در او نماند، مثل شاخه بیرون انداخته می‌شود... و آنها را جمع کرده در آتش می‌اندازند. پولس رسول در رومیان ۱۱: ۲۲ می‌گوید که امت‌هایی که در رحمت و فیض خدا باقی نمانند، بریده خواهند شد. پولس رسول به مسیحیان غلاطیه می‌فرماید که ایماندارانی که مجددا به شریعت عهد عتیق بازگشت کنند، از مسیح باطل و از فیض ساقط گشته‌اند (غلاطیان ۵: ۱-۴). عیسی هنگامی که مثل برزگر را بیان می‌کرد، در مورد برخی اشخاص فرمود: «تا مدتی ایمان می‌دارند و در وقت آزمایش مرتد می‌شوند» (لوقا ۸: ۱۳). پولس رسول می‌گوید که بعضی از ایمان بر خواهند گشت (اول تیموتائوس ۴: ۱). نویسنده رساله به عبرانیان به خطر کسانی اشاره می‌کند که شریک روح‌القدس گردیدند و یا توسط خون مسیح مقدس گردانیده شدند، اما در نهایت مسیح را رد کردند (عبرانیان ۶: ۴-۶؛ ۱۰: ۲۸-۲۹، ۳۹). هشدارهای دیگری نیز در عهد جدید آمده است (دوم پطرس ۲: ۲۰-۲۱؛ مکاشفه ۳: ۵، ۲۲: ۱۹). این گروه از مسیحیان، می‌پرسند که اگر امکان از دست رفتن نجات ما وجود نداشت، پس این هشدارها چرا مطرح شده‌اند.


یوحنای رسول می‌نویسد که دجالانی که در کلیسا بودند، از ما بیرون شدند، لکن از ما نبودند زیرا اگر از ما می‌بودند با ما می‌ماندند؛ لکن بیرون رفتند تا ظاهر شود که همه ایشان از ما نیستند؛ یعنی هیچ یک به کلیسا تعلق نداشتند (اول یوحنا ۲: ۱۹). آن گروه از مسیحیان که معتقدند ممکن نیست ایمانداران نجات خویش را از دست بدهند، می‌گویند که کسانیکه بعدها سقوط کردند، از همان ابتدا ایمانداران حقیقی نبودند. از سوی دیگر، آن گروه از مسیحیان که معتقدند ممکن است ایمانداران نجات خود را از دست بدهند، می‌گویند در میان کسانی که سقوط کردند، برخی از قبل ایمانداران حقیقی بودند و برخی نیز نبودند. آن کسانی که در ابتدا مسیحیان حقیقی بودند، بعدها مسیح را رد کردند؛ بنابراین، دیگر ازما نیستند. ما باید بسیار محتاط باشیم که در مورد کسی داوری نکنیم که آیا او مسیحی حقیقی هست یا نه (متی ۷: ۱-۲).همچنین نباید مغرور باشیم و بگوییم که هرگز سقوط نخواهیم کرد.

پولس رسول می‌فرماید: آن که گمان برد که قائم است، باخبر باشد که نیفتد (اول قرنتیان ۱۰: ۱۲). یوحنای رسول نیز می‌نویسد: اما شما آنچه شنیدید، در شما ثابت بماند؛ زیرا اگر آنچه از اول شنیدید، در شما ثابت بماند، شما نیز در پسر و در پدر ثابت خواهید ماند (اول یوحنا ۲: ۲۴). بنابراین، مشاهده می‌کنیم که برخی آیات در عهد جدید، موید این دیدگاه است که امکان ندارد که یک ایماندار نجات خود را از دست بدهد؛ اما آیاتی دیگر، این دیدگاه را تایید می‌کند که امکان دارد یک ایماندار نجات خود را از دست بدهد. آنچه مسلم است، این است که ما باید به این دو دیدگاه، به عنوان جنبه‌های مختلف یک حقیقت عظیم بنگریم، حقیقتی که ذهن خاکی و مخلوق ما، قادر به درک کامل آن نیست. حکمت خدا بس عظیم تر از حکمت بشری است.
برخی می‌گویند که ایمانداران باید بین این دو جنبه، تعادل را حفظ کنند، به این ترتیب که اگر ایماندارای در مورد نجات خود نگران است، باید به او اطمینان خاطر داد که نجات او از امنیت برخوردار است. اما به ایمانداری که بیش از حد اطمینان دارد که که هرگز سقوط نخواهد کرد، باید هشدار داد که امکان سقوط واقعی وجود دارد. در اینجا نیز ما می‌توانیم عمق و غنای کتاب مقدس را مشاهده کنیم. کتاب مقدس می‌تواند پاسخگوی نیاز هر انسانی باشد.


«گناه منتهی به موت» چیست؟


در اول یوحنا ۵: ۱۶-۱۷ تعلیم داده شده که برای برادری (ایمانداری) که مرتکب گناه منتهی به موت شده، دعا نکنیم. در این آیه، یوحنای رسول یا به مرگ روحانی اشاره می‌کند، یا به مرگ جسمانی ایمانداری که مرتکب گناهی خاص شده ولی روحش هلاک نخواهد شد (اول قرنتیان ۵: ۵). اگر منظور آیه، مرگی روحانی است، آنگاه این آیه می‌تواند نظر کسانی را تایید کند که معتقدند یک ایماندار ممکن است نجات خویش را از دست بدهد. اما یوحنا در این آیه نمی‌گوید که این گناه چیست.


شاید این «گناه منتهی به موت،» کفر گفتن بر ضد روح‌القدس باشد، گناهی که عیسی گفت بخشیده نخواهد شد (مرقس ۳: ۲۸-۲۹). به این موضوع توجه داشته باشید که عیسی نگفت که یک مسیحی ممکن است مرتکب این گناه شود. با وجود این، نویسنده رساله به عبرانیان می‌نویسد که این امکان هست که ایمانداری که حقیقتا مسیحی شده، یعنی کسی که شریک روح‌القدس گشته، خدا را رد کند و خداوند را بی حرمت سازد. اگر بیفتد محال است که ایشان را بار دیگر برای توبه تازه سازند (عبرانیان ۶: ۴-۶).نویسنده رساله به عبرانیان، در باب دهم این رساله نیز می‌گوید: زیرا که بعد از پذیرفتن معرفت راستی، اگر عمدا گناهکار شویم، دیگر قربانی گناهان باقی نیست (عبرانیان ۱۰: ۲۶). او مجددا به اشخاصی اشاره می‌کند که توسط خون مسیح مقدس گردانیده شدند اما پسر خدا را پایمال کرده، روح نعمت را بی حرمت کردند (عبرانیان ۱۰: ۲۹). بنابراین، به نظر می‌رسد که هر کس که روح خدا را رد کند و به گناه کردن ادامه دهد، در نهایت دیگر قادر نخواهد بود صدای خدا را بشنود و برای ابد امکان نجات یافتن را از دست خواهد داد. اگر انسانها پس از شناخت حقیقت، به گناه کردن ادامه دهند، سختدل می‌شوند. موضوع تنها این نیست که آنان دیگر نمی‌توانند صدای خدا را بشنوند، بلکه خدا نیز دیگر ایشان را فرا نخواهد خواند.


بسیاری از مسیحیان اعتقاد دارند که شخص ایماندار ممکن است بیفتد و ندای مسیح را که او را به سوی توبه فرا می‌خواند نشنود و سرانجام به مرحله‌ای برسد که وضعیت اسفباری که شرح آن رفت برایش به وجود آید. ایشان معتقدند که این آیات هشداری هستند در مورد این احتمال (عبرانیان ۶: ۴-۶؛ ۱۰: ۲۶-۳۱). اما دستۀ دیگری از مسیحیان بر این عقیده‌اند که ایمانداران حقیقی هرگز به این مرحله نهایی نمی‌رسند، بلکه پیش از مرگ، حتما توبه کرده، بار دیگر کاملا ایماندار خواهند شد.


خلاصه
همه مسیحیان بر این اعتقادند که ما تنها توسط فیض و رحمت خد و با ایمان به عیسی مسیح نجات می‌یابیم (افسسیان ۲: ۸-۹). همچنین تمامی مسیحیان بر این عقیدهاند که ما تنها با کمک روح‌القدس می‌توانیم به حیات خود در ایمان ادامه دهیم (غلاطیان ۳: ۳). با وجود این، از زمان نگارش عهد جدید تاکنون، مسیحیان در مورد اینکه آیا یک ایماندار ممکن است نجات خود را از دست بدهد یا نه، نظرات متفاوتی داشته‌اند. کتاب مقدس در این مورد تعلیمی صریح و واضح نمی‌دهد. بنابراین، نباید اجازه دهیم که دیدگاهمان ما را از خواهران و برادران مسیحی مان که ممکن است نظری متفاوت داشته باشند، جدا کند. در رساله یهودا این دو دیدگاه در مورد از دست دادن نجات، در کنار یکدیگر مطرح می‌شوند. در آیه ۲۱ یهودا می‌نویسد: خویشتن را در محبت خدا محفوظ دارید و منتظر رحمت خداوند ما عیسی مسیح برای حیات جاودانی بوده باشید. اما در آیه ۲۴ می‌گوید که خدا قادر است شما را از لغزش محفوظ دارد و در حضور جلال خود شما را بی عیب به فرحی عظیم قایم فرماید.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 23 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

بلاتکلیفی و شرایط نامناسب تعدادی از نوکیشان مسیحی در زندانهای مختلف کشور

 
خبرگزاری هرانا – تعدادی از نوکیشان مسیحی دربند به نامهای امین خاکی، رضا ربانی (سیلاس)، بهنام ایرانی، محمد بهرامی، حسین بارون‌زاده (دانیل)، عبدالرضا حق‌نژاد و حسین ساکتی آرامسری همچنان در زندانهای مختلف کشور در شرایط نامناسب محیطی و بعضاً بصورت بلاتکلیف به سر می‌برند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تعدادی از نوکیشان مسیحی به نامهای بهنام ایرانی، حسین ساکتی آرامسری، رضا ربانی و عبدالرضا حق‌نژاد که از اوایل ماه گذشته تعمداً در بین سالن‌های مختلف زندان ندامتگاه مرکزی کرج و به دور از یکدیگر اسکان داده شده‌اند در شرایط بد محیطی در این زندان به سر می‌برند. تنها بعنوان نمونه، زندانیان مذکور ناچارند برای دریافت بسیاری از جیره‌های مشخص زندان حتی دریافت آب نیز هزینه پرداخت کنند، این موضوع باعث فشار بر افراد و خانواده‌های آنان شده است.
همچنین امین خاکی، محمد بهرامی، حسین بارون‌زاده (دانیل) نوکشیان مسیحی بازداشت شده کلیسای اهواز که اکنون در زندانهای کارون اهواز و شوش نگهداری می‌شوند بدلیل عدم اجرای اصل تفکیک جرایم در شرایط نامناسب محیطی قرار دارند.
بنا بر گزارش هرانا، آقای بهنام ایرانی یکی از زندانیان مورد اشاره که از مشکلات دستگاه گوارشی و روده در رنج است و حتی در این رابطه تاییدیه مراجع پزشکی زندان را نیز دارد از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است. همچنین آقای امین خاکی که به عارضه نارسایی قلبی و بیماری دیسک کمر دچار هستند و نیز رضا ربانی که از بیماری کبدی و ناراحتی شدید پوستی در رنج هستند بصورت مشابهی از رسیدگی پزشکی محروم مانده‌اند.
لازم به ذکر است در بین زندانیان ندامتگاه مرکزی کرج، عبدالرضا حق‌نژاد، بازداشت شده ۲۷ مرداد ۹۰ در رشت و رضا ربانی، بازداشت شده آذرماه ۹۲ کرج، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و نیز آقایان حسین ساکتی آرامسری (استیفان) با محکومیت یکسال حبس تعزیری و آقای بهنام ایرانی با محکومیت یکسال حبس تعزیری و اجرایی شدن ۵ سال حبس تعلیقی در این زندان ایام محکومیت خود را سپری می‌کنند.
بر اساس این گزارش، امین خاکی، دیگر نوکیش مسیحی دربند که در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۲ توسط نیروهای امنیتی در حوالی شهر شوش بازداشت شد، همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان کارون اهواز به سر می‌برد و علیرغم تعیین وثیقه از آزادی ایشان جلوگیری شده است، محمد بهرامی و حسین بارون‌زاده (دانیل) که به همراه آقای خاکی در تاریخ مورد اشاره بازداشت شده‌اند نیز همچنان در زندان شوش بصورت بلاتکلیف با اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق ترویج مسیحیت نگهداری می‌شوند.
masihiyan nokish


:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

کسی که از گناه فاصله می‌گیرد و به کلام خدا متمایل است، چون درخت پُر ثمر دارای تمامی ارزشهای سالم زندگی است و چون درختی در کنار نهرهای آب است که هرگز از ثمر دهی و تهیه توشه و تازگی باز نمی‌ایستد. او فیض روح‌القدس را به نمایش می‌گذارد و گفتار و کردارش همیشه به موقع و شایسته است. زندگی روحانی او تابع تغییرات دوره‌ای نیست، بلکه مشخص شده با تازگی درونی و همیشگی است. تمام درختان خداوند همیشه سبزند.
چنین شخصی در آنچه که انجام می‌دهد کامیاب می‌شود. علت آن هم البته اینست که در متابعت خداوند زندگی می‌کند و تمامی کارهای او تحت هدایت روح‌القدس است. تنها راه برای یک زندگی مکفی و رضایت بخش مسیحائی اینست که انسان تحت هدایت روح‌القدس باشد. کارهای خودسرانه موجب اتلاف وقت، پول و تلاش انسان می‌شود!

 



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

مسیح قوت و حکمت خدا  

  ۱۸ زیرا ذکر صلیب برای هالکان حماقت است، لکن نزد ما که ناجیان هستیم قوت خداست.   ۱۹ زیرا مکتوب است: «حکمت حکما را باطل سازم و فهم فهیمان را نابود گردانم.»   ۲۰ کجا است حکیم؟ کجا کاتب؟ کجا مباحث این دنیا؟ مگر خدا حکمت جهان را جهالت نگردانیده است؟   ۲۱ زیرا که چون بر حسب حکمت خدا، جهان از حکمت خود به معرفت خدا نرسید، خدا بدین رضا داد که بوسیله جهالت موعظه، ایمانداران را نجات بخشد.   ۲۲ چونکه یهود آیتی می‌خواهند و یونانیان طالب حکمت هستند.   ۲۳ لکن ما به مسیح مصلوب وعظ می‌کنیم که یهود را لغزش و امّت‌ها را جهالت است.   ۲۴ لکن دعوت شدگان را خواه یهود و خواه یونانی مسیح قوت خدا و حکمت خدا است.

  ۲۵ زیرا که جهالت خدا از انسان حکیمتر است و ناتوانی خدا از مردم، تواناتر.   ۲۶ زیرا ای برادران دعوت خود را ملاحظه نمایید که بسیاری بحسب جسم حکیم نیستند و بسیاری توانا نی و بسیاری شریف نی.   ۲۷ بلکه خدا جهال جهان را برگزید تا حکما را رسوا سازد و خدا ناتوانان عالم را برگزید تا توانایان را رسوا سازد،   ۲۸ و خسیسان دنیا و محقران را خدا برگزید، بلکه نیستیها را تا هستیها را باطل گرداند.   ۲۹ تا هیچ بشری در حضور او فخر نکند.   ۳۰ لکن از او شما هستید در عیسی مسیح که از جانب خدا برای شما حکمت شده است و عدالت قدوسیت و فدا.   ۳۱ تا چنانکه مکتوب است هر که فخر کند در خداوند فخر نماید.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

عیسی به کسی که غالب آید وعده‌ای می‌دهد. کسانی که غالب می‌آیند کسانی هستند که تا به آخر در ایمانشان استوار باقی می‌مانند. مطابق این وعده، آنها به لباسهای سفید ملبس می‌شوند یعنی از نظر خدا آنها عادل محسوب می‌شوند. اسامی آنها هیچوقت از دفتر حیات محو نخواهد شد.
مسیح نام کسانی را که غالب شوند نزد پدر اقرار خواهد کرد. مسیح سخنگوی ما و مدافع ما در حضور خداست. پس بیایید بدون تردید و تزلزل به او ایمان داشته باشیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

در سال ۹۷ هم مانند سال‌های گذشته عملکرد مقام‌های ایران در زمینه حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت؛ از قطعنامه سازمان ملل گرفته تا بیانیه‌‌های متعدد نهادهای فعال در این حوزه که مقام‌های ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کردند.

«محبت نیوز»- سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای که ۲۶ آذرماه در مجمع عمومی این سازمان به تصویب رسید، شرح مفصلی دارد از آنچه که در این قطعنامه «نقض حقوق بشر در ایران» نام گرفته است، قطعنامه‌ای که مقام‌های جمهوری اسلامی آن را «مغرضانه و بی‌اعتبار» خواندند.

به گزارش رادیو فردا، «نقض حق حیات» یکی از مهم‌ترین انتقادهایی است که همواره درباره ایران مطرح می‌شود. سازمان حقوق بشر ایران در روزهای پایانی سال ۹۷ گزارش سالانه‌اش درباره اعدام‌ها در ایران را منتشرکرد. گزارشی که نشان می‌دهد ایران همچنان دومین کشور جهان از نظر تعداد بالای اعدام است.

عفو بین‌الملل سال گذشته میلادی را که بخش عمده‌اش منطبق با سال ۹۷ خورشیدی بود، «سال شرم» برای حکومت ایران نامید و اعلام کرد که در این مدت حدود هفت هزار نفر در ایران بازداشت شدند، افرادی شامل روزنامه‌نگاران، فعالان محیط زیست، دانشجویان، وکلا، فعالان حقوق بشر، اقلیت‌ها، کارگران و فعالان صنفی.

و سال ۱۳۹۸ خورشیدی در حالی آغاز شده است که با وجود همه این انتقادها صدها تن در انتظار اجرای حکم اعدامشان به سرمی‌برند و روزنامه‌نگاران، فعالان فضای مجازی، وکلا و فعالان سیاسی و مدنی در ایران همچنان بازداشت و به اتهام‌هایی امنیتی به تحمل زندان محکوم می‌شوند.‌ بازداشت‌ها و احکامی که به گفته مدافعان حقوق ‌بشر با قوانین جهانی و تعهدات بین‌المللی ایران مغایرت دارد.

با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی اتهام نقض حقوق بشر در ایران را رد می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

https://www.facebook.com/reza.ranjbar.904



:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

 

شفای مرد افلیج
  (متی ۹: ۱-۸؛ مرقس ۲: ۱-۱۲)   ۱۷ روزی از روزها واقع شد که او تعلیم می‌داد و فریسیان و فقها که از همه بُلْدان جلیل و یهودیه و اورشلیم آمده، نشسته بودند و قوت خداوند برای شفای ایشان صادر می‌شد،   ۱۸ که ناگاه چند نفر شخصی مفلوج را بر بستری آوردند و می‌خواستند او را داخل کنند تا پیش روی وی بگذارند.   ۱۹ و چون به سبب انبوهی مردم راهی نیافتند که او را به خانه درآورند، بر پشت بام رفته، او را با تختش از میان سفالها در وسط پیش عیسی گذاردند.

  ۲۰ چون او ایمان ایشان را دید، به وی گفت: «ای مرد، گناهان تو آمرزیده شد.»

  ۲۱ آنگاه کاتبان و فریسیان در خاطر خود تفکر نموده، گفتن گرفتند: «این کیست که کفر می‌گوید؟ جز خدا و بس کیست که بتواند گناهان را بیامرزد؟»   ۲۲ عیسی افکار ایشان را درک نموده، در جواب ایشان گفت: «چرا در خاطر خود تفکر می‌کنید؟   ۲۳ کدام سهل‌تر است، گفتن اینکه گناهان تو آمرزیده شد، یا گفتن اینکه برخیز و بخرام؟

  ۲۴ لیکن تا بدانید که پسر انسان را استطاعت آمرزیدن گناهان بر روی زمین هست»، مفلوج را گفت: «تو را می‌گویم برخیز و بستر خود را برداشته، به خانه خود برو.»   ۲۵ در ساعت برخاسته، پیش ایشان آنچه بر آن خوابیده بود برداشت و به خانه خود خدا را حمد کنان روانه شد.   ۲۶ و حیرت همه را فرو گرفت و خدا را تمجید می‌نمودند و خوف بر ایشان مستولی شده، گفتند: «امروز چیزهای عجیب دیدیم.»



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

 

ما بخاطر خون مسیح، و یا به عبارت دیگر بخاطر فدیۀ صلیب او عادل خوانده شده‌ایم؛ عیسی مسیح، گناه و مجازات گناهان ما را برخود گرفته، با مرگ خود بهای گناهان ما را پرداخت نمود. لذا اینک ما می‌توانیم ادعا نماییم که لکۀ گناهان و جرم ما با خون مسیح، پاک و شسته شده و بدین ترتیب خون او ما را پاک گردانیده است.


پس حال که خون عیسی مسیح گناهان ما را شسته است، در حضور خدا عادل و بی گناه شمرده می‌شویم. و با عادل گشتن، از مکافات اعمال و گناهان و غضب خدا، "نجات" هم خواهیم یافت. ما تا ابد در مسیح ایمن هستیم. اگر مرگ او چنین قدرتی برای نجات ما داشت؛ اینک که او بر دست راست خدا نشسته است چقدر بیشتر قدرت دارد که ما را محافظت کند.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

انجیل متی  فصل  ۱۰    (ترجمه تفسیری)

  دوازده شاگرد عیسی  

  ۱ آنگاه عیسی دوازده شاگرد خود را نزد خود فرا خواند و به ایشان قدرت داد تا ارواح ناپاک را بیرون کنند و هر نوع بیماری و مرض را شفا دهند.   ۲ این است نامهای آن دوازده شاگرد: شمعون (معروف به پطرس)، اَندریاس (برادر پطرس)، یعقوب (پسر زبدی)، یوحنا (برادر یعقوب)،   ۳ فیلیپ، برتولما، توما، متی (باجگیر معروف)، یعقوب (پسر حلفی)، تِدی،   ۴ شمعون (عضو حزب «فدائیان») و یهودا اِسخریوطی (کسی که در آخر به عیسی خیانت کرد).   ۵ عیسی ایشان را به ماموریت فرستاده، چنین گفت: «نزد غیر یهودیان و سامریان نروید،   ۶ بلکه فقط نزد قوم اسرائیل که گوسفندان گمشده خدا هستند، بروید.

  ۷ بروید و به ایشان خبر دهید که خداوند ملکوت خود را برقرار می‌سازد.   ۸ بیماران را شفا دهید، مرده‌ها را زنده کنید، جذامی‌ها را شفا دهید، و ارواح ناپاک را از وجود مردم بیرون کنید. مفت گرفته‌اید، مفت هم بدهید.   ۹ پول با خود بر ندارید،   ۱۰ حتی کوله‌بار و کفش و لباس اضافی و چوب دستی نیز با خود نبرید. زیرا مردمی که به کمکشان می‌شتابید، خوراک و پوشاک شما را فراهم خواهند ساخت.   ۱۱ وقتی وارد شهر یا دهی می‌شوید، سراغ ‌آدم خداشناسی را بگیرید، و تا روزی که ‌آنجا هستید، در خانه او بمانید.   ۱۲ وقتی وارد خانه‌ای می‌شوید، سلام گویید.   ۱۳ اگر ‌آن خانواده شایسته باشد، برکت سلام شما بر ‌آن خانه قرار خواهد گرفت؛ اگر نباشد، برکت به خودتان باز خواهد گشت.  

۱۴ اگر اهل خانه‌ای یا شهری شما را راه ندادند، و یا به سخنانتان گوش ندادند، گرد و خاک ‌آنجا را نیز به هنگام بازگشت، از پایهایتان بتکانید.   ۱۵ مطمئن باشید که در روز قیامت، وضع مردم فاسد سدوم و عموره خیلی بهتر از وضع آنان خواهد بود.   ۱۶ من شما را همچون گوسفندان به میان گرگان می‌فرستم. پس مثل مار، هوشیار باشید و مثل کبوتر، بی آزار.   ۱۷ ولی مواظب باشید، زیرا مردم شما را گرفته، به محاکمه خواهند کشید و حتی در عبادتگاه‌ها شما را شلاق خواهند زد.   ۱۸ بلی، شما را بخاطر من، پیش فرماندهان و پادشاهان خواهند برد تا از شما بازجویی کنند. و این برای شما فرصتی خواهد بود تا درباره من با آنان سخن گویید و ایشان را اگاه سازید.   ۱۹ وقتی شما را می‌گیرند، نگران نباشید که موقع بازجویی چه بگویید، چون کلمات مناسب بموقع به شما عطا خواهد شد   ۲۰ زیرا این شما نیستید که سخن می‌گویید، بلکه روح پدر آسمانی شماست که بوسیله شما سخن خواهد گفت.   ۲۱ برادر، برادر خود را و پدر، فرزندش را تسلیم مرگ خواهد کرد.

فرزندان بر ضد والدین برخاسته، ایشان را خواهند کشت   ۲۲ همه بخاطر من از شما متنفر خواهند شد. ولی از میان شما کسانی نجات خواهند یافت که تا به ‌آخر زحمات را تحمل کنند.   ۲۳ هرگاه شما را در شهری اذیت کنند، به شهر دیگر فرار کنید. قبل از اینکه بتوانید به تمام شهرهای اسرائیل بروید، من خواهم آمد.   ۲۴ شاگرد از استاد خود والاتر نیست، و نه نوکر از اربابش.   ۲۵ شاگرد در سرنوشت استاد خود شریک است و نوکر نیز در سرنوشت اربابش. اگر مرا که سرپرست خانه هستم شیطان بگویند، چقدر بیشتر شما را شیطان خطاب خواهند کرد.   ۲۶ ولی از آنان که شما را تهدید می‌کنند نترسید، زیرا وقت آن خواهد رسید که هر حقیقتی آشکار گردد؛ توطئه‌های مخفی آنان نیز برای همه آشکار خواهد شد.   ۲۷ سخنانی که اکنون در تاریکی به شما می‌گویم، آنها را در روز روشن به همه اعلام کنید؛ و هر چه در گوش شما می‌گویم، از بامها فریاد کنید.   ۲۸ نترسید از کسانی که می‌توانند فقط بدن شما را بکشند ولی نمی‌توانند به روحتان صدمه‌ای بزنند. از خدا بترسید که قادر است هم بدن و هم روح شما را در جهنم هلاک کند.   ۲۹ قیمت دو گنجشک چقدر است؟ خیلی ناچیز. ولی حتی یک گنجشک نیز بدون اطلاع پدر آسمانی شما بر زمین نمی‌افتد.   ۳۰ تمام موهای سر شما نیز حساب شده است.  

۳۱ پس نگران نباشید. در نظر خدا شما خیلی بیشتر از گنجشکهای دنیا ارزش دارید.   ۳۲ اگر کسی نزد مردم اعتراف کند که به من ایمان دارد، من نیز از او نزد پدر آسمانی خود تعریف خواهم نمود.   ۳۳ ولی اگر کسی پیش مردم مرا رد کند، من هم نزد پدر آسمانی خود، او را رد خواهم نمود.   ۳۴ گمان مبرید که آمده‌ام صلح و آرامش را بر زمین برقرار سازم. نه، من آمده‌ام تا شمشیر را برقرار نمایم.   ۳۵ من آمده‌ام تا پسر را از پدر جدا کنم، دختر را از مادر، و عروس را از مادر شوهر.   ۳۶ بطوریکه دشمنان هر کس، اهل خانه خود او خواهند بود.   ۳۷ اگر پدر و مادر خود را بیش از من دوست بدارید، لایق من نیستید؛ و اگر پسر و دختر خود را بیش از من دوست بدارید، لایق من نیستید.  

۳۸ اگر نخواهید صلیب خود را بردارید و از من پیروی کنید، لایق من نمی‌باشید.   ۳۹ اگر بخواهید جان خود را حفظ کنید، آن را از دست خواهید داد؛ ولی اگر جانتان را بخاطر من از دست بدهید، آن را دوباره بدست خواهید آورد.   ۴۰ هر که شما را بپذیرد، مرا پذیرفته است؛ و کسی که مرا پذیرفته در واقع خدایی را که مرا فرستاده، پذیرفته است.   ۴۱ هر که پیامبری را بعنوان پیامبر قبول داشته باشد، خود نیز پاداش یک پیامبر را خواهد گرفت و هر که شخص صالحی را بخاطر صالح بودنش بپذیرد، پاداش یک ‌آدم صالح را خواهد گرفت.   ۴۲ و اگر کسی به یکی از کوچکترین شاگردان من، بخاطر اینکه شاگرد من است، حتی یک لیوان آب خنک بدهد، او برای این کارش پاداش خواهد یافت



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

وعده روزانه

۳ پس موسی به هارون گفت: «این است آنچه خداوند فرموده، و گفته است که از آنانی که به من نزدیک آیند تقدیس کرده خواهم شد، و در نظر تمامی قوم جلال خواهم یافت.» پس هارون خاموش شد. ( لاویان فصل ۱۰)

بازتاب:

خداوند بی نهایت قدوس است. او در نور غیر قابل دسترسی قرار گرفته است. او از تمام کسانی که در حضور او ایستاده اند جلال خواهد یافت. ما زمانی که هنوز گناهکار بودیم او پسر خود را برای نجات ما داد؛ و اینک به خاطر کار پسر او بر روی صلیب است که به راحتی به حضور او می‌رویم.
پس بیاییم عظمت و قدوسیت چنین خدای مهیبی را نادیده نگیریم؛ و با قربانی های پسندیده به حضور او برویم. بیاییم با تمامی قلب و جان خود به حضور چنین خدایی برویم. بیاییم تعمدا دستورات خداوند را نادیده نگیریم، بیاییم فرامین خداوند را جدی بگیریم. بیاییم به نام خدا هرگز بی احترامی نکرده و جایگاه مقدّس او را بی حرمت نسازیم.



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 فروردين 1398 | نظرات ()