نوشته شده توسط : reza ranjbar

دعای امروز من

دوست خوب من ، اگر با تمامی قلب و تشنگی و نیاز روحانی این دعای ساده را نزد عیسی مسیح " تجسم خدا در جسم " اعلام نمودی ، به شما تبریک عرض می نماییم و خداوند قدوس ، پدر سرمدی را برای وجود شما فرزندش شکر گذاریم که برادر یا خواهر گمشده دیگرمان به آغوش پدر آسمانی مان در پاکی و سلامتی و حیات ابدی و شادی و آرامی ساکن گردید . پیشنهاد می کنم کتاب مقدس را هر روزه مطالعه و همچون غذای روحانی استفاده نماید . اگر در دسترس نیست ، می توانید دانلود و یا آنلاین بخوانید . همچنین شما می توانید از همه مطالب پیج استفاده نماید و اگر سئوالاتی هم  در زمینه مسیحیت دارید با ما در میان بگذارید  . دعای قلبی ما این است که جان های شما در محبت پدر آسمانی مان هر لحظه شیرین گردد . آمین 

در شادی و برکات خداوند عشق و محبت باشید 



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

افزایش اعدام‌ها

افزایش اعدام‌ها

به گزارش سازمان ملل، دستکم ۱۷۶ نفر در سال ۲۰۱۴ در ایران اعدام شده‌اند که اکثرشان محکومان مرتبط با قاچاق مواد مخدر بوده‌اند.

پیش‌نویس گزارش تازه احمد شهید در بیست و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شده که از روز دوشنبه ۳ مارس ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده و تا ۲۸ مارس ادامه خواهد یافت. این گزارش روز دوشنبه ۱۷ مارس برای تصویب به بحث اعضای شورای یاد شده گذاشته می‌شود.

پیش‌تر، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به این شورا، ادامه نقض حقوق بشر در ایران و افزایش اعدام‌ها در دولت روحانی را غیرقابل قبول دانسته و گفته بود: « رسانه‌های ایران اعم از چاپی و اینترنتی همچنان با محدودیت‌ و در مواردی با توقیف مواجه هستند و افراد به دلیل ابراز نظر یا بیان عقیده‌ای مخالف حکومت بازداشت و محاکمه می‌شوند.»

مقامات ایرانی به سخنان بان کی‌مون واکنش‌های تندی نشان دادند. علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران گفت که گزارش دبیرکل سازمان ملل از موساد و سیا گرفته شده است. علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل خامنه‌ای نیز بان کی‌مون را ناتوان‌ترین دبیرکل سازمان ملل در تاریح این نهاد نامید. ولایتی گفت بان کی‌مون عامل ‌آمریکاست.

 

 

در ۲۱ ژانویه سال ۲۰۱۴ نیز گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل، از دولت ایران خواسته بودند از صدور حکم اعدام برای جرایم سبک و مواردی که مشمول جرایم "بسیار جدی" نمی‌شوند، خودداری کنند و موازین حقوق بین‌المللی را در نظر بگیرند.

 



:: بازدید از این مطلب : 848
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

 

برای درک و پی بردن به این که چرا خدا در انسان تجسم گردید،البته از بُعد دیگر غیر از نقشه نجات بشر از گناه و وضعیت گم گشتگی و پرداخت فدیه و جریمه گناهان ، این بوده و هست که هیچ کس نمی تواند صورت خدا را ببیند و زنده بماند. برای تعمق و مکاشفه این موضوع با هم به کتاب خروج باب 33 می رویم و مکالمه و بحث موسی را با خدا بازخوانی می نمایم .
در این گفتگو موسی تاکید بر این دارد که صورت خدا را خود شخصا ببیند و همراه بودن او را با خود ببیند!! 

موسی به خداوند عرض کرد: «این درست است که تو به من فرموده ای که این قوم را به آن سرزمین رهبری کنم، امّا به من نگفته ای که چه کسی را با من خواهی فرستاد. تو فرموده ای که مرا خوب می شناسی و از من خشنود هستی.  ۱۳ پس اگر این طور است نقشه خود را به من بگو تا بتوانم تو را خدمت نموده و خُشنود بسازم. همچنین به خاطر آور که تو این قوم را انتخاب کرده ای تا از آن تو باشند.» 

 

۱۴ خداوند فرمود: «من با تو خواهم آمد و تو را پیروز خواهم ساخت.»  ۱۵ موسی در جواب عرض کرد: «چنانچه با ما نخواهی آمد، ما را از این مکان بیرون نبر  ۱۶ اگر تو با ما نیایی از کجا معلوم خواهد شد که از من و قوم خود راضی هستی؟ حضور تو با وجه تمایز ما با سایر ملل روی زمین می باشد.»  ۱۷ خداوند به موسی فرمود: «من همان طور که تو گفته ای انجام خواهم داد، زیرا تو را خوب می شناسم و از تو راضی هستم.»  ۱۸ آنگاه موسی درخواست کرد: «بگذار تا نور درخشان حضور تو را ببینم.»  ۱۹ خداوند فرمود: «من تمام درخشندگی خود را در مقابل تو می گسترانم.

 

من نام مقدّس خود را به تو اعلام می کنم. من، خداوند هستم. و بر هرکه بر‌گزینم رأفت و رحمت خواهم کرد.  ۲۰ ولی من نمی گذارم که روی مرا ببینی زیرا کسی نمی تواند روی مرا ببیند و بعد از آن زنده بماند.  ۲۱ اینجا در کنار من جایی است که تو می توانی روی یک صخره بایستی.  ۲۲ وقتی که نور درخشان حضور من عبور می کند، تو را در شکاف صخره می گذارم و تو را با دست خود می پوشانم تا عبور کنم  ۲۳ و بعد از آن دست خود را برمی دارم و تو می توانی از پشت مرا ببینی ولی روی مرا نمی توانی ببینی.» 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

مقایسه قرآن کریم ترجمه مکارم شیرازی با انجیل ترجمه هزاره نو

 

اگر شخصی فکر کند که در زندگی هیچ اشتباهی نکرده است به این معنی است که هرگز برای راه تازه ای در زندگی سعی نکرده است.

 

درباره ارزش انسانها:

درانجیل نوشته

لوقا باب 15 آیه 7  به شما می‌گویم، به همینسان برای یک گناهکار که توبه می‌کند، جشن و سرور عظیمتری در آسمان بر‌پا می‌شود تا برای نود و نه پارسا که نیاز به توبه ندارند.

درقرآن کریم نوشته

سوره ال عمران ( 101 ) اي اهل ايمان، از خدا بترسيد چنانچه شايسته خدا ترس بودن است، و نميريد جز به دين اسلام. ( 102 )

درباره احترام به عقاید دیگران :

درانجیل نوشته

متی باب 7 آیه 1 «داوری نکنید تا بر شما داوری نشود

متی باب 5 آیه 45 زیرا او آفتاب خود را بر بدان و نیکان می‌تاباند و باران خود را بر پارسایان و بدکاران می‌باراند.46

درقرآن کریم نوشته

سوره مائده آیه 50 اي اهل ايمان، يهود و نصاري را به دوستي مگيريد، آنان بعضي دوستدار بعضي ديگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستي کند به حقيقت از آنها خواهد بود؛ همانا خدا ستمکاران را هدايت نخواهد نمود. ( 51 )

درباره عیسی مسیح و محمد رسول الله

درانجیل نوشته

یوحنا باب 3 آیه 16«زیرا خدا جهان را آنقدر محبت کرد که پسر یگانۀ خود(عیسی مسیح) را داد تا هر‌که به او ایمان آوَرَد هلاک نگردد، بلکه حیات جاویدان یابد.17

درقرآن کریم نوشته

سوره آل عمران ( 163 ) خدا بر اهل ايمان منّت گذاشت که رسولي از خودشان در ميان آنان برانگيخت که بر آنها آيات او را تلاوت مي‌کند و آنان را پاک مي‌گرداند و به آنها علم کتاب (احکام شريعت) و حقايق حکمت مي‌آموزد، و همانا پيش از آن در گمراهي آشکار بودند. ( 164 )

درباره مخالفان ودشمنان خود:

درانجیل نوشته

 متی باب 5 آیه 44 امّا من به شما می‌گویم دشمنان خود را محبت نمایید و برای آنان که به شما آزار می‌رسانند، دعای  خیر کنید،45تا پدر خود را که در آسمان است، فرزندان باشید. زیرا او آفتاب خود را بر بدان و نیکان می‌تاباند و باران خود را بر پارسایان و بدکاران می‌باراند.46

درقرآن کریم نوشته

سوره توبه آیه ( 4 ) پس چون ماههاي حرام (ذيقعده، ذيحجه، محرم و رجب که مدت امان است) درگذشت آن‌گاه مشرکان را هر جا يابيد به قتل برسانيد و آنها را دستگير و محاصره کنيد و هر سو در کمين آنها باشيد، چنانچه توبه کرده و نماز به پا داشتند و زکات دادند پس از آنها دست بداريد، که خداوند بسيار آمرزنده و مهربان است. ( 5 )

درباره ارزش زنها

درانجیل نوشته

افسسیان باب 5 آیه 25 ای شوهران، زنان خود را محبت کنید، آنگونه که مسیح نیز کلیسا را محبت کرد و جان خویش را فدای آن نمود،26

درقرآن کریم نوشته

( 222 ) زنان شما کشتزار شمايند، پس (براي کشت فرزند صالح) بدانها نزديک شويد هرگاه (مباشرت آنان) خواهيد، و چيزي براي خود پيش فرستيد و خدا ترس باشيد و بدانيد که محققا نزد خدا خواهيد رفت. و (اي رسول) اهل ايمان را بشارت ده. ( 223

درباره نحوه رفتار با زنها

درانجیل نوشته

افسسیان باب 5 آیه 28 به همین سان، شوهران باید همسران خود را همچون بدن خویش محبت کنند. آن که زن خود را محبت می‌کند، خویشتن را محبت می‌نماید.۲۹

درقرآن کریم نوشته

سوره نساء (33) مردان را بر زنان تسلط و حق نگهباني است به واسطه آن برتري که خدا براي بعضي بر بعضي مقرر داشته و هم به واسطه آنکه مردان از مال خود نفقه دهند، پس زنان شايسته مطيع شوهران و در غيبت آنان حافظ (حقوق آنها) باشند از آن رو که خدا هم (حقوق زنان را) حفظ فرموده است. و زناني که از نافرماني آنان (در حقوق همسري) بيمناکيد بايد نخست آنان را موعظه کنيد و (اگر مطيع نشدند) از خوابگاه آنان دوري گزينيد و (اگر باز مطيع نشدند) آنان را به زدن تنبيه کنيد، چنانچه اطاعت کردند ديگر راهي بر آنها مجوييد، که همانا خدا بزرگوار و عظيم الشأن است. ( 34 )

درباره طلاق زنها :

درانجیل نوشته

متی باب 19 آیه 9 به شما می‌گویم، هر‌که زن خود را به علتی غیر از خیانت در زناشویی طلاق دهد و زنی دیگر اختیار کند، زنا کرده است.» 10

درقرآن کریم نوشته

 سوره بقره ( 235 ) گناهی بر شما نيست اگر طلاق دهيد زناني را که با آنان مباشرت نکرده و مهري مقرّر نداشته‌ايد ...(236)

درباره بی ایمان ها:

 درانجیل نوشته

یوحنا باب 3 آیه 17زیرا خدا پسر را به جهان نفرستاد تا جهانیان را محکوم کند، بلکه فرستاد تا به‌واسطۀ او نجات یابند.18هر‌که به او ایمان دارد محکوم نمی‌شود، امّا هر‌که به او ایمان ندارد، هم‌اینک محکوم شده است، زیرا به نام پسر یگانۀ خدا ایمان نیاورده است.19

درقرآن کریم نوشته

سوره محمد آیه ( 3 ) شما مؤمنان چون  با کافران رو به رو شويد بايد آنها را گردن زنيد تا آن گاه که از خونريزي بسيار دشمن را از پا در آورديد پس از آن، اسيران جنگ را محکم به بند کشيد که بعدا يا بر آنها منّت نهيد آزاد  يا فدا گيريد تا در نتيجه جنگ سختيهاي خود را فروگذارد. اين حکم فعلي است، و اگر خدا بخواهد خود از کافران انتقام مي‌کشد و ليکن مي‌خواهد شما را به يکديگر امتحان کند، و آنان که در راه خدا کشته شدند خدا هرگز اعمالشان را ضايع نگرداند. ( 4 )

درباره شیوه بشارت (تبلیغ):

درانجیل نوشته

متی باب 10 آیه 16 «من شما را همانند گوسفندان به میان گرگان می‌فرستم. پس همچون مارْ هوشیار باشید و مانند کبوتربی آزارباشید 17

درقرآن کریم نوشته

سوره نساء آیه ( 70 ) اي اهل ايمان سلاح جنگ برگيريد و آن‌گاه دسته دسته يا همه يک‌باره متّفق بيرون رويد. ( 71 )

درباره گناه وعواقب گناه:

درانجیل نوشته

یوحنا باب 8 آیه 44 شما به پدرتان ابلیس تعلّق دارید و در پی انجام خواسته‌های اویید. او از آغاز قاتل بود و با حقیقت نسبتی نداشت، زیرا هیچ حقیقتی در او نیست. هرگاه دروغ می‌گوید، از ذات خود می‌گوید؛ چرا‌که دروغگو و پدر همۀ دروغهاست.

یعقوب باب 1 آیه 13آن که وسوسه می‌شود، نگوید: «خداست که مرا وسوسه می‌کند،» زیرا خدا با هیچ بدی وسوسه نمی‌شود، و کسی را نیز وسوسه نمی‌کند.14هنگامی که کسی وسوسه می‌شود، هوای نفْس خودِ اوست که او را می‌فریبد و به‌دام می‌افکند.15هوای نفْس که آبستن شود، گناه می‌زاید و گناه نیز چون به‌ثمر رسد، مرگ به‌بار می‌آورد16

درقرآن کریم نوشته

سوره نساء آیه ( 143 ) اي اهل ايمان، مبادا کافران را به دوستي گرفته و مؤمنان را رها کنيد! آيا مي‌خواهيد براي خدا بر (عقاب و کفر و عصيان) خود حجّتي آشکار قرار دهيد؟! ( 144 )

سوره انعام آیه ( 38 ) -و آنان که تکذيب آيات ما کردند کر و گنگ در ظلمات (جهل) به سر برند. مشيّت الهي هر کس را خواهد گمراه سازد و هر که را خواهد به راه راست هدايت کند. ( 39

سوره ال عمران آیه ( 127 ) (اي پيغمبر) به دست تو کاري نيست، اگر خدا بخواهد (به لطف خود) از آن کافران درگذرد و اگر بخواهد آنها را عذاب کند چون مردمي ستمکارند. ( 128 ) هر چه در آسمانها و هر چه در زمين است مِلک خداست، هر که را خواهد ببخشد و هر که را خواهد عذاب کند، و خدا بسيار آمرزنده و مهربان است. ( 129 )

درباره بهشت :

درانجیل نوشته

متی 22 آیه 30در روز قیامت کسی نه زن می‌گیرد و نه شوهر می‌کند، بلکه همه همچون فرشتگان آسمان خواهند بود.31

درقرآن کریم نوشته

سوره ال عمران ( 14 ) (اي پيغمبر) بگو: مي‌خواهيد شما را آگاه گردانم به بهتر از اينها؟ براي آنان که تقوا پيشه کنند نزد خدا باغهاي بهشتي است که در زير درختان آن نهرها جاري است و در آن جاويد و متنّعم هستند و زنان پاکيزه و آراسته‌اي و (از همه بهتر) خشنودي خدا، و خداوند به حال بندگان بيناست. ( 15 )

درباره راه یافتن به بهشت وحیات جاودان:

درانجیل نوشته

یوحنا 3 آیه 16«زیرا خدا جهان را آنقدر محبت کرد که پسر یگانۀ خود را داد تا هر‌که به او ایمان آوَرَد هلاک نگردد، بلکه حیات جاویدان یابد.17زیرا خدا پسر را به جهان نفرستاد تا جهانیان را محکوم کند، بلکه فرستاد تا به‌واسطۀ او نجات یابند.18

رومیان باب 2 آیه 6 خدا «به هر‌کس مطابق اعمالش سزا خواهد داد.»7

درقرآن کریم نوشته

سوره ال عمران آیه ( 141 ) آيا گمان ميکنيد به بهشت داخل خواهيد شد حال آنکه هنوز خدا از شما آنان را که (در راه دين) جهاد کرده و (در سختيها) مقاومت کنند معلوم نگردانيده است؟! ( 142 ) 

درباره  سوگند

درانجیل نوشته

متی باب 5:آیه های  34امّا من به شما می‌گویم، هرگز سوگند مخورید، 37 پس ”بلهِ“ شما همان ”بله“ باشد و ”نهِ“ شما ”نه“، زیرا افزون بر این، شیطانی است. متی

درقرآن کریم نوشته

سوره بقره آیه ( 225 ) خدا شما را به سوگندهاي لغو مؤاخذه نکند و ليکن به آنچه در دل داريد مؤاخذه خواهد کرد و خدا بسيار آمرزنده و بردبار است. ( 226  )

 

از خدا می خواهم آنچه را که شایسته شماست به شما عطا کند نه آنچه را که آرزو داری، زیرا گاهی آرزو های شما کوچک است و شایستگی شما بسیار.




:: بازدید از این مطلب : 1884
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1396 | نظرات ()