نوشته شده توسط : reza ranjbar

بازداشت و ضرب و شتم دوتن از نوکیشان مسیحی توسط بازجویان زندان

پس از بازداشت دو نو کیش مسیحی در اهواز قاضی پرونده طی حکمی برای آزادی موقت این افراد مبلغ یک میلیارد تومان وثیقه صادر کرده است. در شرایط افتصادی فعلی با وجود تامین این میزان وثیقه اما هر بار که خانواده زنگنه برای پیگیری پرونده مراجعه کردند ادعا شده قاضی در محل کارش نیست !

شیما و شکوفه زنگنه دو خواهر مسیحی

شیما و شکوفه زنگنه

« محبت نیوز» _ منابع آگاه به آژانس خبری مسیحیان ایران محبت نیوز گزارش دادند،‎ «شیما» و «شکوفه زنگنه» دو نوکیش مسیحی که حدود دو هفته پیش در اهواز بازداشت شدند در زندان توسط بازجوها مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفتند.

این دو خواهر روز یکشنبه یازدهم آذرماه ۱۳۹۷ برابر با (دوم دسامبر ۲۰۱۸) حوالی ساعت ۱۲ ظهر بطور همزمان از سوی ماموران  وزارت اطلاعات در خانه هایشان بازداشت شدند.

ماموران لباس شخصی که تعداد آنان حدود ۱۳ نفر ذکر شده  پس از هجوم به منازل این افراد آنجا را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند و تعدادی کتاب مقدس ، چند مموری و جزوات بشارتی و تعلیمی را جمع آوری و ضبط کرده و سپس شیما و شکوفه را به مکانی نامعلوم منتقل می‎کنند.

همزمان ماموران امنیتی به منزل پدری «شیما و شکوفه» نیز رفته و آنجا را نیز مورد بازرسی قرار دادند.

پیگیری‎های خانواده این دو ایماندار مسیحی برای پیدا کردن محل بازداشت و وضعیت آنان بی‎نتیجه بود و حتی ستاد خبری وزارت اطلاعات نیز از وضعیت آن‎ها اظهار بی‎اطلاعی کرد.

شنیده‌ها حاکیست بعد از چند روز «شیما» ضمن تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود از وضعیت و محل نگهداری خود و خواهرش خبر داد و مشخص شد در ستاد خبری «امانیه» اهواز بازداشت هستند.

سرانجام پس از ۱۵ روز پرونده «شیما و شکوفه زنگنه» به دادگاه انقلاب اهواز شعبه ۱۲ ارسال شد و روز چهارشنبه، ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر) هر دو به زندان «سپیدار» اهواز منتقل شدند.

قاضی جوان پرونده طی حکمی برای آزادی موقت این دو خواهر برای هر نفر ۵۰۰ میلیون تومان که در مجموع یک میلیارد تومان وثیقه صادر کرده است.
در شرایط سخت اقتصادی فعلی با وجود تامین این میزان وثیقه از سوی خانواده بازداشت شدگان، هر بار که خانواده زنگنه برای پیگیری پرونده مراجعه کردند ادعا شد قاضی در محل کارش نیست. مشخص نیست علت این رفتار  ارتباطی با ضرب و شتم این دو دارد یا خیر! احتمال می رود علت اهمالکاری قاضی زمان خریدن برای برطرف شدن آثار و ضرب و جرح در زمان بازجویی از بدن شیما و شکوفه باشد.

طی این مدت متاسفانه طبق تماسی که از سوی زندان سپیدار با خانواده گرفته شد آنها متوجه شدند که در زمان بازجویی شیما و شکوفه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. به علاوه در آخرین تماسی که این دو ایماندار با منزلشان داشتند اعلام کردند که بازجو آن‎ها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

فشار بر مسیحیان و نوکیشان مسیحی در هفته‎های اخیر بسیار زیاد شده است و گزارش‎های متعددی از منابع مختلف در مورد بازداشت گسترده مسیحیان در ایران حکایت دارد که آمار و ارقام مختلفی را اعلام می‎کنند.
گزارش ها حاکی است مقام‎های جمهوری اسلامی در روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ مسیحی را در حین برگزاری مراسم آیینی و پرستشی بازداشت کردند.

روزنامه انگلیسی زبان تلگراف نیز به تازگی در گزارشی به بازداشت گسترده مسیحیان توسط جمهوری اسلامی پرداخته و نوشته در حالی که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقلیت‎های دینی از جمله مسیحیان به رسمیت شناخته می‎شوند، گرویدن مسلمانان به مسیحیت جرم محسوب می‎شود.

افزایش بازداشت اقلیت‎های دینی در ایران بویژه نوکیشان مسیحی  در ایام نزدیک به کریسمس بسیار نگران کننده است. اما با این حال گرایش به مسیحیت در ایران در حال افزایش است.

صدور احکام سنگین و بلاتکلیف گذاشتن پرونده‎های مسیحیان و همینطور صدور قرار وثیقه سنگین برای بازداشت شدگان مسیحی روشی برای درآمدزایی قوه قضاییه شده است.

سازمان‌های حقوقی نظیر سازمان دیده‎بان حقوق بشر و عفو بین‎الملل، جمهوری اسلامی را به خاطر بدرفتاری با نوکیشان مسیحی مورد انتقاد قرار داده‌اند همچنان که حکومت با دیگر اقلیت‎های مذهبی و قومی رفتار غیرانسانی دارد.
گزارش‌های زیادی حاکی از آن است که بخصوص بعد از آغاز تحریم‎های اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی وضعیت مسیحیان در ایران بدتر شده است.
برخی فعالین مسیحی می‎گویند دلیل افزایش فشار بر مسیحیان این است که علی خامنه‎ای آن‎ها را تهدیدی برای قدرت خود می‎داند و به همین دلیل است که آزار و اذیت مسیحیان را افزایش داده‌اند و به خصوص فشار بر کلیساهای خانگی بیشتر شده است.
جمهوری اسلامی به دنبال آن است تا با افزایش فشار بر مسیحیان کلیساهای خانگی را ضعیف کند و فعالیت آن‎ها را به حداقل برساند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

بازداشت نوکیش مسیحی «جمشید درخشان»

در هفته‎های گذشته با نزدیک شدن به ایام کریسمس فشار بر مسیحیان از سوی نهادهای امنیتی افزایش پیدا کرده و احتمال می رود تعدادی از شهروندان مسیحی در چند شهر ایران بازداشت و یا توسط نیروهای امنیتی احضار شده باشند.

«محبت نیوز»- پس از دو هفته بی‎خبری از وضعیت نوکیش مسیحی «جمشید درخشان» منابع آگاه گزارش می‎دهند وی توسط نهادهای امنیتی بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.
این منبع آگاه همچنین گفته است به نامبرده روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه سالجاری ( ۱۲/۱۲/۲۰۱۸) پس از نزدیک به دوهفته اجازه داده شد تا طی مکالمه ایی کوتاه با خانواده خود تماس داشته باشد.
این نوکیش مسیحی به همراه خانواده خود در کرج ساکن است. منابع آگاه می‎گویند وی جمعه نهم آذر۱۳۹۷ (۳۰ نوامبر۲۰۱۸) به همراه یکی از دوستانش برای شرکت در مراسم کلیسای خانگی عازم شهر هشتگرد بود اما دیگر به منزل بازنگشت و از حال او هیچ خبری در دست نبود.
پیگیری‎های خانواده این نوکیش مسیحی بی‌نتیجه و هیچ سازمان و ارگانی پاسخگو نبود.
«جمشید درخشان» ۶۴ ساله و حدود ۳۰ سال پیش به مسیحیت گرویده است . نامبرده از بیماری معده رنج می‎برد و نزدیکان وی نگران وضعیت او هستند.
در هفته‎های گذشته با نزدیک شدن به ایام کریسمس فشار بر مسیحیان از سوی نهادهای امنیتی افزایش پیدا کرده و تعدادی از شهروندان مسیحی در چند شهر ایران بازداشت شدند.

رسانه‎های رسمی جمهوری اسلامی که در عمل بازوهای پرونده سازی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه هستند ادعا کردند بازداشتی‎ها برای تسخیر ایران برنامه ریزی کردند و وابسته به نهادهای اسراییلی هستند.
در سال‎های اخیر همواره دگراندیشان دینی و اقلیت‎های مذهبی با اتهامات واهی امنیتی از جمله جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شدند.
موج بازداشت و دستگیری فعالین سیاسی و اجتماعی و دگراندیشان مذهبی از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی و سازمانهای اطلاعاتی کلید خورده و پس از بازداشت دوتابعیتی‎ها، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و فعالین کارگری نوبت به فعالین محیط زیستی، گروهی از جمعیت شناسان و حالا مسیحیان رسیده است.
وزارت خارجه آمریکا به مناسبت، ۹ دسامبر، روز جهانی مبارزه با فساد توییت کرده «خامنه‎ای، که مرد مقدسی خوانده می‌شود، املاک اقلیت‌های دینی را می‌بلعد و بعد پول نقد را به سپاه پاسداران منتقل می‌کند.»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram


:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

حکم مرگ برای نوکیشان مسیحی و وحشت از گسترش تغییر دین

نطق آیت الله خامنه ای در قم در سال ۱۳۸۹ چراغ سبزی بود برای هجوم سازمان یافته به کلیساهای خانگی و پیروان اقلیتهای مذهبی

81DAABE7-5DA5-4A4E-B683-4F31BF0F7779_w640_r1_s

از آغاز انقلاب ۱۳۵۷ تاکنون دگر اندیشان دینی، از بهایی و یهودی و مسیحیان و نوکیشان و زرتشتیان تا اهل تسنن و دیگر فرقه های اسلامی چون اهل حق و درویشان گنابادی و غیره با فشار و تعرض و آزار حکومت اسلامی روبرو بوده اند. عده زیادی از آنان بهویژه یهودیان و مسیحیان و بهاییان دست به جلای وطن زدند و راه مهاجرت درپیش گرفتند.

با گرویدن مسلمانان ایرانی به مسیحیت چند رهبر کليسا مانند کشیش هوسپیان (مرداد ۷۲ در کرج به قتل رسید) و کشیش دیباج و کشیش میکائیلیان (مرداد ۷۳ پس از ربوده شدن به قتل رسیدند و جنازه قطعه قطعه شده آنها که در یک فریزر نگهداری می‌شد بعدها کشف شد. با ترتیب دادن یک نمایش امنیتی سه دختر به عنوان عضو سازمان مجاهدین خلق مسئول این قتل‌ها اعلام شدند) در ايران کشته شدند و صدها مسيحی تحت بازجويی قرار گرفتند و زندانی شدند. چاپ کتاب مقدس مسیحیان به زبان فارسی ممنوع شد، و بسیاری از نسخه های کتاب مقدس در کنار موادمخدر و بطریهای مشروب الکلی به آتش کشیده شد. خدمات کلیساها تعطیل و به خانه ها کشیده شد. اخیرا نیز خدمات دو کلیسا در تهران به زبان فارسی و در روزهای جمعه ممنوع شده است. مسلمانان ایرانی که به مسیحیت می گروند در خطر مرگ با اتهام ارتداد نیز روبرو هستند.

منبع: وبسایت صدای امریکا

 

دعای ربانی

پس‌ شما به‌ اینطور دعا کنید: “ای‌ پدر ما که‌ در آسمانی‌، نام‌ تو مقدّس‌ باد.  ۱۰ ملکوت‌ تو بیایـد. اراده‌ تو چنانکه‌ در آسمان‌ است‌، بر زمین‌ نیز کرده‌ شود.  ۱۱ نان‌ کفاف‌ ما را امروز به‌ ما بده‌. ۱۲ و قرض‌های‌ ما را ببخش‌ چنانکه‌ ما نیز قرضداران‌ خود را می‌بخشیم‌.  ۱۳ و ما را در آزمایش‌ میاور، بلکه‌ از شریر ما را رهایی‌ ده‌. زیرا ملکوت‌ و قوّت‌ و جلال‌ تا ابدالا´باد از آن‌ تو است‌، آمین‌.”



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza ranjbar

راه نجات از جدایی از خدا

برای اینکه انسانها دوباره به یک رابطه با خدا وارد شوند، عیسی مسیح بهای آشتی را پرداخت کرد. نشانه این کار، صلیب است. در ضمن، مسیحیان صلیب را نمی‌‌پرستند، صلیب تنها سمبلی‌از بخشش خدا است.

صلیب همچنین سمبلی‌از بخشش خدا و محبت او نسبت به ماست. توسط عیسی مسیح مصلوب، کسی‌که قربانی برای خدمت آشتی‌فراهم آورد، متوجه می‌‌شویم که خدا ما را دوست دارد، و می‌‌خواهد با ما رابطه داشته باشد.

اطمینان از آینده‌ای در حضور خدا

 

csm_7_bible_cc_5877d43105

 

مسیحی‌ بودن به این معنی‌ است که به این امکان آشتی‌ با خدا ایمان داشته باشیم؛ آن را در بر گیریم و گناهانمان را اقرار کنیم و از آنها پشیمان باشیم. این ایمان، منجر به یک احساس اطمینان می‌‌شود. اطمینان به اینکه نجات یافته ایم و در حضور خدا تا ابد زندگی‌خواهیم کرد.

به همین خاطر ما مسیحیان از روز داوری اصلا ترسی‌نداریم. می‌‌دانیم که نجات یافته ایم و بعد از مرگ به بهشت می‌‌رویم.

عده‌های خداوند در کتاب مقدسِ مسیحیان، ثمرات خیلی‌ ویژه‌ای هستند که توسط ایمان حاصل می‌‌شوند. کسی‌ که چیزی را به عنوان هدیه دریافت می‌‌کند، آن را هیچ موقع پس نمی‌‌دهد. پایه ایمان مسیحی‌، کتاب مقدس است. به این جهت کتابِ مقدسی است که از طریق آن، تجربه می‌‌کنیم که خداوند کیست.

معتقدیم که کتاب مقدس، الهام و وحی خدا است و یک تصویر واحد را برایمان مجسم می‌‌کند. کتاب مقدس، در مسایل مربوط به ایمان و شیوه زندگی‌، بالاترین اقتدار و اهمیت را دارد. ما معتقدیم که کلام خدا را نمی‌‌توان تحریف کرد.

یک خدای واحد

 

مسیحیان تنها به یک خدای واحد ایمان دارند. خداوند دارای ویژگی‌‌های زیادی است – او قادر مطلق است، پدر و محبت است.

در ضمن: برخی‌ فکر می‌‌کنند که مسیحیان به ۳ خدا اعتقاد دارند. ولی‌ این فکرِ اشتباه است: ما به یک خدای یکتا اعتقاد داریم، که خود را در ۳ شخصیت آشکار ساخته است. به عنوان پدر، پسر، و روح‌القدس. این تثلیث را‌می توان به یک تاس تشبیه کرد- با اینکه ۶ رو (وجه) دارد، ولی‌ یکی‌ است. مریم [مادر عیسی مسیح]، جزئی از تثلیث نیست، و در تولدِ مسیح، خدا هیچ رابطه جسمانی‌ با او نداشته است.

اگر شما علاقه داشته باشید که بیشتر راجع به ایمان مسیحی‌ ما بدانید، با مسیحیان اطراف خود صحبت کنید. در سایت Deutschland-Begleiter.de می‌‌توانید کلیسایی را پیدا کنید و با آنجا تماس بگیرید. یا اینکه می‌‌توانید در این باره، از کسانی‌که درباره‌ ما با شما صحبت کرده اند، سوال کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آذر 1397 | نظرات ()